انواع زونکن را بشناسید و باکاربرد آن آشنا شوید
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

زونکن

همه ما می دانیم که بایگانی کردن اوراق پر زرق و برق ترین کار در جهان نیست، اما برای حفظ گردش کار سازمان یافته، چه در سطح فردی و چه در سطح سازمانی ضروری است. البته این کار به دلایل زیادی از جمله نداشتن تجهیزات صحیح مانند زونکن و به طور کل لوازم بایگانی و صرفا نداشتن وقت کافی، می تواند مورد غفلت واقع شود. ( زونکن پاپکو )

بنابراین به همین دلیل بسیاری از ما به نظر می رسد که از بایگانی غفلت می ورزیم و اسناد و مدارک برای اینکه مرتب به نظر برسند، زمان زیادی نیاز دارند.

زونکن پاپکو

تهیه بهترین  زونکن

تصمیم گیری در مورد تهیه زونکن ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما با وجود طیف وسیعی از سبک ها و کارآیی ها، می تواند یک فرآیند پیچیده در هنگام پیدا کردن مناسب ترین نوع آن باشد. بنابراین برای کمک به شما در پیدا کردن زونکن مناسب، کاربردها و مزایای انواع آن را در زیر ذکر کردیم و ویژگی های آنها را نیز توضیح دادیم.

 

ویژگی زونکن مرغوب

زونکن اداری یک پوشه یا کلاسور بزرگ و محکم است

که برای بایگانی کردن تعداد زیاد اوراق و اسناد و قبوض طراحی شده است. انواع زونکن ها در برابر فشار مقاوم هستند و تا یا شکسته نمیشوند. جنس انواع زونکن معمولا از مقوا، چوب یا پلاستیک است و تنوع طرح و رنگ زیادی دارند.

زونکن پاپکو

زونکن ها به رطوبت و ضربه حساس نیستند

اما با این حال بهتر است در جای مناسب نگهداری شوند. بایگانی کاغذ ها باید در جایی دور از رطوبت و نم باشد. استحکام زونـکن سلامت اوراق بایگانی شده را تضمین میکند. در هر زونـکن میتوانید حدود 600 برگه را به راحتی نگهداری کنید.

 

جنس قفل انواع زونکن ها معمولا از فلز ضدزنگ است

و دوسر قفل خیلی خوب باهم چفت میشوند. نگهداری مدارک در زونـکن با وجود این قفل های فلزی راحت است و امکان بهم ریختن یا بازشدن آن وجود ندارد.

زونکن پاپکو

اگر برای بایگانی خود به دنبال یک زونکن همرنگ با رنگ سازمانی خود هستید خیالتان راحت باشد.

پیداکردن انواع زونـکن مناسب با رنگ دلخواه شما این روزها دشوار نیست. تنوع رنگی در زونـکن ها زیاد است و میتوانید از رنگ بندی های مختلف آنها یکی را انتخاب کنید.

 

رنگ بندی

در طراحی انواع زونـکن این امکان را به ما میدهد تا برای هرموضوع یک رنگ را برگزینید. به این ترتیب هر پروژه یا مشتری و یا هربخش سازمان میتواند رنگ مخصوص به خود را داشته باشد.

زونکن پاپکو

 
گنجایش انواع زونکن بسته به استاندارد آن متفاوت است

زونکن ها بین دویست تا پانصد برگه را در خود جای میدهند. بهتر است تلاش نکنید بیش از اندازه کاغذ داخل زونکن بگذارید چون ممکن است منجر به پارگی کاغذها شود. میتوان برای دسته بندی کاغذها در زونـکن ازکاورهای نایلونی استفاده کرد. این کاورها کار بایگانی را راحت تر میکنند.

زونکن پاپکو

انواع زونکن های پاپکو و ویژگی آن

اندازه آن ها

زونکن ها ابعاد متفاوتی دارند زیرا باید بتوانند اسناد، مدارک و برگه های متنوعی را در خود جای دهند. درباره ی تفاوت زونـکن ها از لحاظ سایز باید بگوییم که آنها را می توانید در ابعاد A4 (متداول ترین)، A3، A5 و B5 خریداری کنید و مطمئن باشید که همه اینها نیاز شما را برآورده می کند.

زونکن های A3 برای کاغذهای طراحی، نقشه کشی و ... استفاده می شود که به دلیل بزرگ بودن ابعاد آنها بهتر است در زونـکن قرار بگیرند تا از آسیب در امان بمانند.نامه های اداری، جزوات، مدارک و دیگر برگه هایی به همین اندازه را در زونـکن A4 بایگانی میکنند و پر کاربردترین آنها به حساب می آید.

از زونکن های A5 و B5 نیز برای نامه ها، فاکتورها یا برگه هایی با ابعاد کوچکتر و متن های کوتاه تر استفاده می شود.

 

کاربردهای آن

اینکه زونکن ها بر اساس سایز کاربردهای مختلفی دارند در مورد قبلی توضیح داده شد اما باید بدانید که هر ویژگی خاصی باعث می شود تا کاربرد آن زونـکن نیز با دیگری متفاوت باشد. به عنوان مثال زونـکن هایی با عطف بیشتر کاربرد اداری دارند و برای موسسات به دلیل داشتن اسناد، مدارک، نامه ها و برگه های حاوی اطلاعات مهم با تعداد زیاد، کاربرد بیشتری دارند. همچنین زونکن با عطف کم برای استفاده شخصی یا تحصیلی استفاده می شوند.

 

جنس زونکن

کیفیت بالا، دوام و استحکام زونکن های پاپکو مقوله ای انکار نشدنی است و همیشه صحت آن اثبات شده است. زونـکن ها از دو نوع جنس پلاستیکی و مقوایی تولید شده اند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

جنس پلاستیکی: نام پلاستیک به کار برده شده در زونـکن پاپکو پلی پروپیلن (یا به اختصار PP) است که بسیار سبک، با دوام در برابر رطوبت، گرد و غبار و آسیب، قابل شستشو و دوستدار محیط زیست (به دلیل اینکه بسیار با دوامند دور ریخته نمی شوند!) است.

 

جنس مقوایی: این نوع زونکن مقوایی از چند لایه مقوا با روکش که باعث تحکم زونـکن می شود. روکش از جنس طرح چرم بوده و جنس مقوایی متالیک با لایه های بیشتر، کیفیت بالاتری نیز دارد.

به طور کل جنس زونـکن خود را می توانید مطابق با فضای اختصاص داده شده به آن انتخاب کنید و از نظم، ترتیب، یکپارچگی و هماهنگی مکان خود لذت ببرید.

 

ظرفیت آن ها

زونـکن های پاپکو، عطف های متفاوتی دارند که لازم است بدانید در زونـکن های با عطف کمتر، برگه های زیادی جای نمی گیرد و زونکن های با عطف زیاد، ظرفیت بیشتری دارند.

شما می توانید آنها را با عطف های متفاوت خریداری کنید تا برای دسته بندی های مختلف، در قفسه ها قرار دهید. زونکن های پاپکو دارای دو نوع عطف به اندازه های four و 8 هستند که در زونـکن های با عطف four سانتی متر حدود 300 برگه و با عطف eight سانتی متر حدود six hundred برگه جای می گیرد.

البته لازم به ذکر است که برای ظرفیت باید قطر حلقه نیز در نظر گرفته شود که به طور معمول عطف با حلقه هم اندازه هستند.

 

رنگ های متنوع

ویژگی که برای بسیاری از افراد مهم است ظاهر زونـکن است و شما می توانید طیف رنگی وسیعی از زونـکن های پاپکو را داشته باشید تا یک قفسه، اتاق بایگانی یا به طور کل فضایی رنگی داشته باشید یا حتی یک رنگ خاص از آن را با دیگر لوازم خود هماهنگ کنید.

 

نوع قفل

با دوام بودن قفل یکی از امکانات مهم زونکن است، در نتیجه باید جنس آن به گونه ای باشد که با باز و بسته کردن زیاد هرز نشود و ضد زنگ باشد. جنس قفل زونکن پاپکو نیز دقیقا به گونه ای است که گفته شد.

 

نوع حلقه ها

زونکن ها حلقه های متفاوتی دارند از جمله D شکل (امکان قرار دادن برگه ها، اسناد و مدارک بیشتری در داخل زونـکن فراهم می کنند)، قوسی (Arch) و O شکل. زونـکن های پاپکو اکثرا قوسی شکل هستند و اگر عطف زونکن زیاد باشد، ظرفیت کاغذ بیشتری خواهد داشت.

 

قفل کشویی

همچنین لازم به ذکر است که نوع خاص دیگری از قفل را در زونکن مدیران قفل کشویی مشاهده خواهید کرد.

(زونکن قفل کشویی مدیران دارای یک پایه نگهدارنده روی عطف بوده و روی پایه یک قفل کشویی تعبیه شده است که برای باز کردن آن کافی است روی ضامن های قفل که دارای فلش هستند فشار وارد کرده و به سمت بیرون بکشید.

حال برای بایگانی کردن اوراق، اسناد و مدارک باید قفل جدا شده را با دست به دو طرف بکشید تا میله نگهدارنده از پوشش خود جدا شود، پس از عبور دادن میله ها از پانچ های برگه ها، مجدد میله را درون پوشش قرار دهید.

در آخر قفل و برگه ها را دقیقا روی پایه نگهدارنده تنظیم کنید و دو طرف را به سمت پایین فشار دهید.)

 

جای لیبل (برچسب) و حلقه انگشتی

امکانات دیگری که زونـکن دارد و باعث نظم در فضای شما می شود، جای لیبل برای تعیین نوع موضوع دسته بندی و تسهیل و تسریع دسترسی به اسناد و مدارک مورد نظر و یک حلقه انگشتی است که موجب می شود تا شما به راحتی زونـکن خود را بیرون بیاورید و برای این کار مجبور نباشید زونـکن های کناری را هم بیرون آورید. لازم به ذکر است که جای لیبل و برچسب روی عطف زونکن تعبیه شده و شما می توانید برچسب را بیرون بیاورید و نوع موضوع دسته بندی خود را روی آن یادداشت کنید.

زونکن پاپکو

محصولات مرتبط

زونکن 8 سانت متالیک پاپکو کد A4-814BC

زونکن نیمه 8 سانت مقوایی پاپکو کد 811-A5

زونکن 4 سانت مقوایی پاپکو کد 807-A4

زونکن 8 سانت مقوایی متالیک پاپکو کد 806-A4

زونکن مقوایی A4 تک تحریر

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.




:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: